onsdag 5 mars 2014

Häxan och Lejonet

Häxan och lejonet (inbunden)

Jag har läst boken Häxan och lejonet. Författaren heter C.S Lewis. Huvudpersonerna heter Peter, Lucy, Susan och Edmund. Jag skulle helst villa vara Peter för han är äldst och är en kille. Boken skrevs under andra världskriget. Boken skrevs också i landet Storbritannien. Men år 1948. Jag tycker att den är jättebra. Den handlar om några barn som leker kurragömma. När barnen leker kurragömma så går en av dom in i ett skåp. Det visade sig att det fanns en helt ny värld om du gick in i skåpet. Världen hette Narnia. När barnet som gick in i världen så gick hon gick ut ur skåpet för att berätta för de andra barnen att det fanns en ny värld inne i skåpet. När hon skulle komma ut ur världen in till skåpet så hittade hon inte skåpet. Det fanns inte där. Hon träffade på en häxa som var Narnias drottning. Jag tycker att boken är spännande från början till slut. Jag tycker inte att boken var så lättläst för att det finns många svåra ord och det är mycket text. Den här boken påminner inte mig om någon annan bok som jag har läst. Den här boken passar för både killar och tjejer som gillar att läsa spännande och fantasyböcker med mycket text.

Inga kommentarer: