onsdag 5 mars 2014

Vikingar och vampyrer

Vikingar och vampyrer

Jag har läst boken "Vikingar och vampyrer" och författaren  för denna bok är Katarina Mazetti.
Den här boken är en rolig, verklig och spännande! Den här boken utspelar sig i nu-tid på en ö.
Boken skrevs år 2013 i Stockholm. Huvudpersonerna i denna bok är Julia, George, Daniella och Alex.
Julia gillar att läsa böcker och vara ute på internet, George älskar att teckna och är lite blyg, Daniella kallas Humlan rund och tjock är Julias lilla syster. och Alex älskar att laga mat och vill bli tv-kock. Om jag fick välja vem jag fick vara skulle jag vara skulle jag vara George för att jag gillar att teckna! Berättelsen i boken sträcker sig några veckor på en liten ö. Denna bok var inte svår men heller inte lätt så någon stans mitt i
mellan. Den här boken påminner inte någon annan jag kommer på men det finns ju andra delar av kusinerna Karlsson t.ex.Spöken och spioner, Vildingar och vombater. Den här boken passar för 9-12 åringar.

2 kommentarer:

Adam sa...

boken du har läst är jätte bra

ErikB sa...

snygg framsida du har valt en bra bok.